Manager

MANISH KUMAR

manishkumar@imperialinn.in 

A Hotel Manager is responsible for the smooth day-to-day running of the hotel. They supervise staff, ensure guest satisfaction, handle problems, and help increase hotel profits.


Main Responsibilities:

  1. Managing Hotel Operations – Ensures all departments (front office, housekeeping, kitchen, etc.) work properly.
  2. Guest Satisfaction – Makes sure all guests are happy and comfortable.
  3. Staff Supervision – Monitors employee work and behavior.
  4. Handling Complaints – Solves guest problems quickly.
  5. Maintaining Cleanliness & Safety – Checks hygiene, safety rules, and cleanliness.
  6. Reporting to General Manager – Informs the General Manager about hotel performance.
  7. Managing Bookings & Inventory – Keeps track of room bookings and availability.
  8. Helping in Promotions & Offers – Assists in planning special deals and events.

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The Hotel Manager handles daily hotel activities, supervises staff, looks after guests, and reports to the General Manager.


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होटल मैनेजर होटल के रोज़मर्रा के कामों को संभालता है। वह स्टाफ की निगरानी करता है, मेहमानों का ध्यान रखता है और समस्याओं का समाधान करता है।


मुख्य जिम्मेदारियाँ

  1. होटल संचालन की देखरेख
  2. मेहमानों की संतुष्टि सुनिश्चित करना
  3. स्टाफ की निगरानी और मार्गदर्शन
  4. शिकायतों का समाधान करना
  5. साफ़-सफ़ाई और सुरक्षा का ध्यान रखना
  6. जनरल मैनेजर को रिपोर्ट देना
  7. कमरों की बुकिंग और व्यवस्था देखना
  8. ऑफर और प्रचार में सहयोग देना